Dlaczego użytkownicy opuszczają Twoja stronę?

PlaceholderDlaczego użytkownicy opuszczają Twoja stronę?

Twój design jest przestarzały

To niefortunna prawda, ale wszyscy oceniamy książki po okładkach. W badaniu pewna psycholog poprosiła uczestników, aby przejrzeli strony internetowe poświęcone nadciśnieniu, a następnie ocenili, czy ufają, czy nie ufają tej witrynie. Badanie wykazało zaskakujący obrót wydarzeń, że 94% nieufnych respondentów przypisywało swój niepokój projektowi witryny.

Design ma znaczenie. Jeśli więc Twoja witryna nadal wygląda na pochodzącą z ery lat 90-tych, to zdecydowanie jest to moment na ulepszenie wyglądu strony.

Twoja strona nie ma osobowości

Osobowość marki ma znaczenie w Twojej witrynie i kampaniach marketingowych. Agencja Millward Brown odkryła, że ​​„istnieje związek między sposobem wyrażania się marek w różnych krajach a siłą relacji konsumenckich, które generują”.

Twoja witryna wolno się ładuje

Badania z raportów KISSmetrics, które pokazują, że czas ładowania strony ma znaczenie. Oto kilka kluczowych statystyk z ich analizy:

47% konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w ciągu dwóch sekund lub krócej. 40% opuszcza witrynę, której ładowanie trwa dłużej niż trzy sekundy. Nawet jednosekundowe opóźnienie zmniejsza zadowolenie użytkownika o około 16%. Jeśli odłożyłeś optymalizację wydajności ładowania witryny, umieść ją na górze listy rzeczy do zrobienia.

Twoja strona nie jest responsywna

Jeśli Twoja witryna nie dopasowuje się do urządzeń mobilnych, prawdopodobnie znacznie stracisz w rankingach naturalnych wyników wyszukiwania. Ale to nie wszystko: według badań zebranych przez Mobify „30% kupujących na urządzeniach mobilnych rezygnuje z transakcji, jezeli strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych”. Przejście na responsywny projekt może być uciążliwe, ale czy naprawdę możesz sobie pozwolić na przegapienie całego ruchu i sprzedaży?

Twoje treści są trudne do odczytania

W związku z tym weź pod uwagę, że projekt to nie tylko kolory, obrazy i grafika. Używane fonty, a także kolory tekstu i tła mogą określać, jak łatwo ludzie mogą czytać i odbierać zawartość strony. Jeśli nie da się jej łatwo odczytać, po prostu nie będzie dobrze konwertować.

Nie ma sztywnych reguł dotyczących tego, których fontów należy używać, a których unikać - z wyjątkiem tego, że nigdy, przenigdy nie należy używać Comic Sans. Zamiast tego należy stosować kombinacje kolorów o wysokim kontraście i czyste, pozbawione ozdób czcionki bezszeryfowe, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Jeśli chodzi o rozmiar fontów, trzymaj się większych, aby zapewnić odwiedzającym lepsze wrażenia, niezależnie od tego, czy korzystają z komputera, czy z urządzenia mobilnego. W przypadku nagłówków użyj czcionki o rozmiarze co najmniej 24 pikseli. W przypadku treści trzymaj się co najmniej 14 pikseli.