Kilka słow o istocie i esencji marki

PlaceholderKilka słow o istocie i esencji marki

Możesz zrozumieć związek między odnoszącymi sukcesy biznesami a silnym brandingiem, a branding to znacznie więcej niż tylko logo lub sposób, w jaki Twoja firma jest postrzegana na zewnątrz. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że firmy odnoszące sukcesy stawiają branding na pierwszym miejscu.

Twoja marka jest obietnicą złożoną klientom. Mówi im, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy, i co odróżnia Cię od innych. Twoja marka wywodzi się z tego, kim jesteś, kim chcesz być i kim inni Cię postrzegają. Kiedy klienci łączą się emocjonalnie - ponieważ podzielają te same wartości i przekonania co do marki - prowadzi to do wyższej sprzedaży. Prowadzi również do lojalności, poparcia, a nawet może chronić Twoją cenę w czasach, gdy konkurenci polegają na promocyjnych rabatach, aby zwiększyć sprzedaż.

Marki są nie tylko dla dużych firm, mogą sprawić, że mniejsze firmy będą się wyróżniać z tłumu, szczególnie jeśli działasz na konkurencyjnym rynku. Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli Twoja firma jest zbudowana na solidnej podstawie marki, możesz pomyślnie przejść do następnego etapu bez utraty zaufania klientów.

Jaki jest Twój cel?

Każda firma ma cel, ostateczny powód istnienia. Kiedy jasno określisz swój cel, zdefiniowanie i zakomunikowanie tego, kim jesteś i co próbujesz osiągnąć, staje się znacznie łatwiejsze. Daje również szansę Twoim klientom, partnerom, dostawcom, pracownikom, aby poczuli się częścią plemienia, daje im bardzo potrzebne poczucie przynależności, umożliwiając w ten sposób budowanie ruchu wokół celu.

Jaka jest misja Twojej firmy? Jakie są zalety i cechy Twoich produktów lub usług? Co Twoi klienci i potencjalni klienci już myślą o Twojej firmie? Jakie cechy chcesz, aby kojarzyły się z Twoją firmą? Przeprowadź swoje badania. Poznaj potrzeby, zwyczaje i pragnienia swoich obecnych i potencjalnych klientów. I nie polegaj na tym, co myślisz, że myślą. Wiedz, co myślą.

Pomyśl o tym jak o osobie

Podobnie jak DNA w naszych ciałach, cel Twojej marki powinien być rdzeniem, DNA biznesu. Każdy z nas jest osobą, której charakter tworzą przekonania, wartości i cele, które określają, kim jesteśmy i z kim się łączymy. Nasza osobowość determinuje to, jak zachowujemy się w różnych sytuacjach, jak się ubieramy i co mówimy. Oczywiście dla ludzi jest to intuicyjne i rzadko kiedy zastanawiasz się, jaki jest twój własny charakter, ale kiedy budujesz markę, musisz mieć to zrozumienie.

Bądź konsekwentny

Skoncentruj się na długoterminowych wysiłkach związanych z budowaniem marki, aby Twoja firma była spójna. Taka spójność powinna wykraczać poza komunikaty, linie produktów i atrakcyjność dla odbiorców. Powinien wzmocnić Twój biznes, dodając głębi obecności Twojej firmy. Powinno to pozwolić ci się rozwijać i utrzymywać lojalnych fanów.

Większość ludzi wie, jak powinni integrować swoje marki. Używaj tego samego schematu kolorów, umieszczenia logo, wyglądu i stylu w całym tekście. Wszystko powinno być po prostu spójne. Ale poza tym jest o wiele więcej rzeczy, z którymi trzeba być konsekwentnym. Pomyśl o tym jak o swojej kulturze.

Kultura, którą stworzysz wewnętrznie, będzie miała bezpośredni wpływ na reputację Twojej firmy na zewnątrz. Zwracaj się do klientów spójnym tonem głosu. Pomoże wzmocnić charakter firmy i doprecyzować jej ofertę, tak aby klienci wiedzieli dokładnie, czego mogą oczekiwać od produktu lub usługi.

Stworzenie silnej marki to nie jednorazowe ćwiczenie marketingowe, to mentalność. Warto wybrać się tą w podróż.