Niesamowicie duży potencjał blogowania

PlaceholderNiesamowicie duży potencjał blogowania

Wraz z początkiem XXI wieku nadeszła era tzw. Web 2.0. Termin ten opisuje nowe wykorzystanie Internetu: druga generacja sieci World Wide Web koncentruje się na zdolności ludzi do współpracy i udostępniania informacji online. Web 2.0 jest głównie kojarzony ze stronami internetowymi, które zawierają silny element społecznościowy, obejmujący profile użytkowników i linki do znajomych.

Nowa era

Nowa era zachęca do tworzenia treści generowanych przez użytkowników w postaci tekstów, filmów i zdjęć wraz z komentarzami, tagami i ocenami. Popularne serwisy takie jak Youtube, Facebook czy Instagram, odróżniają się od web 1.0 pod względem technologii, struktury i aspektów socjologicznych.

Wykorzystywane są nowe technologie umożliwiające interakcję użytkownika serwisu. W związku z tym zmienił się cel i układ witryn. Dzięki temu tworzenie sieci i udostępnianie staje się najważniejsze. Informacje są teraz tworzone i odbierane przez użytkowników końcowych. Sama cyfryzacja i przejście na web 2.0 całkowicie zmieniły wewnętrzne i zewnętrzne otoczenie firm pod każdym względem, czyniąc je bardziej dynamicznym, a przepływ informacji szybszy i oparty na współpracy.

Zmiana zasad sprzedaży i marketingu

Dzięki nowym funkcjonalnościom i możliwościom, jakie oferuje obecnie sieć, potęga wydawców znacząco wzrosła. W szczególności zmieniło to zasady dotyczące strategii marketingowych i sprzedażowych. Bez integracji blogowania z miksem komunikacji firmy trudno jest utrzymać konkurencyjność. Użytkownicy korzystają z internetu, aby recenzować produkty i zdobywać informacje o firmach. Wszystkie te informacje są najczęściej wyszukiwane na poszczególnych stronach internetowych.

Ta nowa forma zdobywania wiedzy wymaga specjalistów od określonych tematów: Blogerów. Większość blogów dotyczy konkretnych tematów, na które można kierować reklamy. Na przykład pomyśl o blogach podróżniczych. Blogi podróżnicze łączą prawie wszystko, od produktów ubezpieczeniowych po plecaki. Aby przygotować swoje podróże, wiele osób korzysta z blogów podróżniczych, aby szukać informacji i podejmować decyzje zakupowe na polecanych i sprawdzonych produktach blogera.

3 powody wykładniczego wpływu blogów

Ale dlaczego blogerzy mają tak wykładniczy wpływ na strategie sprzedażowe i marketingowe firm? Oto trzy najważniejsze powody:

Przede wszystkim konsumenci ufają blogerom. Uważani są za bardziej autentycznych, szczerych i wiarygodnych jako źródła informacji niż reklamy. Spędzają lata na rozwijaniu silnego i oddanego grona czytelników poprzez unikalne treści oparte na ich autentyczności, stylu życia, wartościach i doświadczeniach. Ich opinie można uznać za równe opinii zaufanego przyjaciela lub członka rodziny. Jeśli więc jako firmie uda Ci się zbudować autentyczną relację z wysoko ocenianym blogerem, zdobędziesz również zaufanie niesamowitej liczby obserwujących, którzy są Twoją grupą docelową.

Co więcej, sami blogerzy są ważnymi multiplikatorami. Są dobrze skomunikowani i z tego powodu treści publikowane na ich blogach mogą stać się "viralowe". Przeważnie używają innych kanałów mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook, a także do rozpowszechniania swoich treści.

Ponadto bloger ma wiedzę na temat SEO i zaleca poruszanie tematów i słów kluczowych, które zwiększają trafność produktów lub firm w celu optymalizacji wyników wyszukiwania. Blogerzy również korzystają z blogów gościnnych, aby dzielić się swoją wiedzą. Blogowanie gości obejmuje zarówno tworzenie treści na inny blog, jak i prezentowanie postów gości. W obu przypadkach jest to okazja do zwiększenia ruchu obu stron.

Stwórz własnego bloga i zacznij budować relacje z użytkownikami, aby Twój biznes się rozwijał i odnosił sukcesy w perspektywie długoterminowej.